11/17/2009

Fani Madida


1992 yılında Kaizer Chiefs takımdan Beşiktaş’a gelen Güney Afrikalı oyuncu, kısa zamanda siyah-beyazlı taraftarların sevgilisi olmayı başardı. Özellikle Fenerbahçe maçında oyuna girdikten 10 saniye sonra gol atınca adına besteler yapıldı. 3 sezon Beşiktaş’ta forma giyen Madida, daha sonra Antalyaspor’da oynadı..

Madida dayanamamış türkiye ye geri dönmüş Sivasspor da yardımcı antrenör olmuş.

Unutamadığınız bir transfer var mı?

Mesela Madida transferi Antalyaspor tarihinde çok önemli bir transferdir. Madida transferinin başlangıç noktasında yer almıştım. Hatırlarsanız o dönem futbolcuların bonservis ücretlerinin 5 de 1'i federasyona yatırılıyordu. Beşiktaş ile Madida arasında anlaşmazlık vardı. O zamanın parası ile 40 milyar ile satışa konmuştu ve büyük bir paraydı.
Madida'nın menajeri Orhan Cingözloğlu beni aradı "Madida'yı düşünür müsünüz?" dedi. Bende düşünmez miyiz ama Beşiktaş'ın futbolcusu nasıl olacak dedim. Cingözoğlu "Madida Beşiktaş'ta oynamak istemiyor" dedi ve sonra Madida ile görüşmelerimiz başladı.
Güney Afrika'da bulunan Madida'yı ikna ettim parasal konuda da anlaştık. Başkanımız Hasan Subaşı'ya bilgi verdim. Subaşı önceleri "Olmaz kolay değil bu transfer" dedi ama başkanı inandırdık ikna ettik.
Tek avantajımız vardı. Beşiktaş bu paraya Türkiye'de kimse Madida'yı almaz deyip transfer yönetmeliğine uymadı.
Hiç unutmuyorum. Madida'nın bonservisinin 5'de 1'i son gün saat 17:00 ye kadar yatırılması gerekiyordu. Bir taraftan Beşiktaş'ı takip ediyorduk. Bir taraftan ben menajer Orhan Cingözoğlu ile görüşürken bir taraftan da Türkiye Futbol Federasyonu içerisinde adamımdan bilgi alıyordum. Saat 17:05'de paranın yatırılmadığı haberi geldi. Madida'nın uçak biletini daha önceden almıştım. Hemen geliyorsun dedim. Madida ilk uçakla İstanbul üzerinden Antalya’ya geldi. Çok sansasyonel bir şekilde biz Madida ile mukavele imzaladık.
Beşiktaş ayağa kalktı "Bu nasıl olur Antalyaspor yanlış bir iş yaptı" diye ama biz kuralları uyguladık. Federasyonun bize verdiği yetkiyi ve hakkı kullanmıştık. Beşiktaş bu konuda Federasyon nezdinde tahkim kuruluna başvurarak bizi şikayet etti. Ama tahkim kurulu bizim normal ve doğru bir transfer yaptığımız kararını verdi.
Madida'yı bu şekilde almış olduk. Antalyaspor tarihinde belki de en önemli transferlerden biridir. O sezon oynadığı futbol ile de Madida, Antalyaspor'a büyük katkı sağlamıştı.
ERDAL ATILGAN ile SÖYLEŞİ den alıntıdır.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.